Klachten & suggesties

 
Klachten
We doen ons best om ervoor te zorgen dat jij op school een heel fijne tijd hebt. Maar het kan gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. We hopen dat je dat dan zegt. Of je nu leerling, ouder of personeelslid bent. We streven op onze school naar een veilig schoolklimaat, want we willen dat iedereen op onze school zich prettig en veilig voelt. En de signalen die we via klachten ontvangen, helpen ons dat te bereiken.
 
De meeste klachten die we krijgen, gaan over praktische zaken. Een goed gesprek doet dan vaak al wonderen: de meeste klachten en worden in overleg tussen de betrokkenen opgelost. Meestal is een gesprek met de mentor of de afdelingsleider genoeg om de lucht te klaren.
 
Soms komen de betrokken partijen er in zo’n gesprek toch niet uit. Dan is een gesprek met de locatiedirecteur of de rector mogelijk. Als het zelfs dan niet lukt om de klacht goed af te handelen, dan is er de Algemene klachtenregeling Alliantie VO. Die regeling garandeert dat we de klacht zorgvuldig behandelen. Dat is in ieders belang, óok voor de school. In deze klachtenfolder staat in begrijpelijke taal hoe de klachtenprocedure werkt. En de route voor ouders en leerlingen bij klachten helpt om de regeling goed toe te passen.
 
Suggesties
Heb je een goed idee? Stuur dan een e-mail naar info@paxchristicollege.nl